ISO 26000:2010 Τι είναι και πως βοηθάει την εταιρική κοινωνική ευθύνη
ISO 26000:2010 Τι είναι;
Το ISO 26000:2010 είναι ένα σύνολο οδηγιών το οποίο παρέχει καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και των οργανισμών με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο (γνωστή και ως Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ή ΕΚΕ – Corporate Social Responsibility ή CSR).
Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός ή η επιχείρηση ενεργεί με ηθικό και διαφανή τρόπο, ο οποίος συμβάλλει στην υγεία και την ευημερία της κοινωνίας.
ISO 26000:2010 Υπάρχει πιστοποίηση;
Το πρότυπο ISO 26000: 2010 παρέχει καθοδήγηση και όχι απαιτήσεις, επομένως δεν μπορεί να πιστοποιηθεί σε αντίθεση με ορισμένα άλλα γνωστά πρότυπα ISO.
Αντ ‘αυτού, βοηθάει στην αποσαφήνιση της κοινωνικής ευθύνης, βοηθά τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να μεταφέρουν τις αρχές σε αποτελεσματικές ενέργειες και μοιράζεται τις βέλτιστες πρακτικές που σχετίζονται με την κοινωνική ευθύνη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Απευθύνεται σε όλους τους τύπους οργανισμών ανεξάρτητα από τη δραστηριότητα, το μέγεθος ή την τοποθεσία τους.
Το πρότυπο ξεκίνησε το 2010 μετά από πέντε χρόνια διαπραγματεύσεων μεταξύ πολλών διαφορετικών ενδιαφερομένων σε όλο τον κόσμο. Εκπρόσωποι κυβερνήσεων, ΜΚΟ, βιομηχανίας, ομάδων καταναλωτών και οργανώσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο συμμετείχαν στην ανάπτυξή του, γεγονός που σημαίνει ότι αντιπροσωπεύει διεθνή συναίνεση.
ISO 26000:2010 Τι κατηγορίες περιλαμβάνει το πρότυπο;
Το πρότυπο ISO 26000:2010 χωρίζεται σε επτά κατηγορίες, εκ των οποίων οι δύο πρώτες αναφέρονται στον σκοπό και τους ορισμούς του προτύπου. Οι υπόλοιπες πέντε είναι οι παρακάτω:
ISO 26000:2010 Κατηγορία 3: Τι σημαίνει κοινωνική ευθύνη;
Περιγράφει τους σημαντικούς παράγοντες και τις συνθήκες που οδήγησαν στην ανάπτυξη της κοινωνικής ευθύνης και συνεχίζουν να επηρεάζουν τη φύση και την πρακτική της. Περιγράφει επίσης την έννοια της ίδιας της κοινωνικής ευθύνης – τι σημαίνει και πώς εφαρμόζεται στις οργανώσεις. Η ρήτρα περιλαμβάνει καθοδήγηση για μικρές και μεσαίες οργανώσεις σχετικά με τη χρήση αυτού του διεθνούς προτύπου.
ISO 26000:2010 Κατηγορία 4: Αρχές Κοινωνικής Ευθύνης
Εισάγει και εξηγεί τις αρχές της κοινωνικής ευθύνης.
ISO 26000:2010 Κατηγορία 5: Κατανόηση Κοινωνικής Ευθύνης και Ενδιαφερόμενα Μέρη
Ορίζονται δύο πρακτικές κοινωνικής ευθύνης: την αναγνώριση της κοινωνικής ευθύνης ενός οργανισμού και τον εντοπισμό και τη δέσμευσή του στους ενδιαφερόμενους.
Παρέχει καθοδήγηση σχετικά με τη σχέση μεταξύ μιας οργάνωσης, των ενδιαφερομένων και της κοινωνίας, σχετικά με την αναγνώριση των βασικών θεμάτων και των θεμάτων κοινωνικής ευθύνης και της σφαίρας επιρροής ενός οργανισμού.
ISO 26000:2010 Κατηγορία 6: Καθοδήγηση σχετικά με τα βασικά θέματα κοινωνικής ευθύνης
Εξηγεί τα βασικά θέματα και τα συναφή ζητήματα σχετικά με την κοινωνική ευθύνη. Για κάθε βασικό θέμα, παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το πεδίο εφαρμογής του, τη σχέση του με την κοινωνική ευθύνη, τις συναφείς αρχές και σκέψεις και τις σχετικές ενέργειες και προσδοκίες.
ISO 26000:2010 Κατηγορια 7: Οδηγίες για την ενσωμάτωση της κοινωνικής ευθύνης σε έναν οργανισμό
Παρέχει οδηγίες για την εφαρμογή της κοινωνικής ευθύνης σε έναν οργανισμό. Αυτό περιλαμβάνει καθοδήγηση σχετικά με:
- την κατανόηση της κοινωνικής ευθύνης ενός οργανισμού,
- την ενσωμάτωση της κοινωνικής ευθύνης σε έναν οργανισμό,
- την επικοινωνία που σχετίζεται με την κοινωνική ευθύνη,
- τη βελτίωση της αξιοπιστίας ενός οργανισμού όσον αφορά την κοινωνική ευθύνη,
- την ανασκόπηση της προόδου και
- τη βελτίωση των επιδόσεων και την αξιολόγηση των εθελοντικών πρωτοβουλιών για κοινωνική ευθύνη.
Σχετικά Άρθρα
- Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού επιλέγει την ΝΗΡΗΪΣ ΑΕ για την Ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001:2015
- ISO 37001: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ “ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΩΡΟΔΟΚΙΑΣ ISO 37001:2016”
- ΝΗΡΗΙΣ ΑΕ: Πιστοποίηση ISO 9001 / ISO 27001 για επενδυτικές μελέτες και διαχειριστικά σύστηματα
- Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων: Ανάθεση παροχής υπηρεσιών συμβούλου για τα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας ISO 9001:2015 & ISO 37001:2016 στην ΝΗΡΗΙΣ Α.Ε.
- ISO 22301:2019 Τι είναι και πως βοηθάει σε κρίσιμες περιόδους την επιχειρησιακή συνέχεια
Θέλετε να μάθετε περισσότερα;