Εστιατόρια, καφέ και κέντρα διασκέδασης: Πως μπορούν να ξεπεράσουν τις επιπτώσεις του κορονοϊού
Η πρωτοφανής επιδημία του κορονοϊού έχει δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα επιχειρηματικής συνέχειας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εστίασης.
Οι οργανισμοί δημόσιας υγείας και οι κυβερνήσεις συμβουλεύουν σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της ασθένειας τώρα, αλλά υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των οικονομικών επιπτώσεων.
Η συνέχεια της ανάλυσης θα επικεντρωθεί σε πρακτικές λύσεις και εφαρμογές επιχειρησιακής συνέχειας στον κλάδο εστίασης.
Πωλήσεις – Επιχειρησιακή Συνέχεια
Κατάσταση:
- Υπάρχει πρωτόγνωρη κατάσταση αναγκαστικής παύσης εργασιών. Πρέπει να γίνει κατανοητό πως αυτή η κατάσταση είναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ και θα τελειώσει σύντομα. Επίσης, είναι ένα γεγονός το οποίο δύσκολα μπορεί να αλλάξει από μεμονωμένες ενέργειες μας.
- Είναι βέβαιο οτι οι συμβουλές σχετικά με τις αποστάσεις ασφαλείας θα δημιουργήσουν αντίκτυπο στον τρόπο που εξυπηρετούμε πελάτες στις επιχειρήσεις εστίασης
- Οι καταναλωτές για ένα μεγάλο διάστημα θα έχουν χαμηλότερη εμπιστοσύνη, λιγότερο διαθέσιμο εισόδημα και μεγαλύτερες ανησυχίες για την υγεία τους.
- Είναι βέβαιες οι μειώσεις στην μετακίνηση, ειδικά για εταιρείες.
- Οι εταιρικές μαζικές εκδηλώσεις θα αργήσουν να επανέλθουν σε προ-κορονοϊού επίπεδα
Προτάσεις:
- Δείξτε έμπρακτα στους πελάτες σας τα μέτρα που λαμβάνετε και πως τους προσέχετε.
- Αφήστε μεγαλύτερο κενό μεταξύ των τραπεζιών σας.
- Εξηγήστε στους πελάτες σας στο κατάστημα και στις διαδικτυακές πλατφόρμες σας (FB, Instagram, web) τα μέτρα καθαριότητας και απολύμανσης
- Δώστε ακόμα περισσότερη προσοχή στην εξυπηρέτηση σας, είτε είναι κατάστημα, είτε είναι μέσω διαδικτύου.
- Χρησιμοποιήστε λελογισμένα αλλά προγραμματισμένα το κέρασμα.
- Προσπαθήστε να αυξήσετε την κατα κεφαλήν κατανάλωση. Θυμίζουμε οτι οι έξοδοι για ένα διάστημα θα είναι περιορισμένες, οπότε είναι πιο πιθανό να γίνονται και για ειδικούς λόγους. Προωθήστε γλυκά, κρασί, συνοδευτικά.
- Δοκιμάστε το delivery. Λόγω των αλλαγών στη συμπεριφορά μπορεί οι έξοδοι να περιορίζονται αλλά σε κάθε περίπτωση όλοι χρειάζονται φαγητό. Το “no-contact” delivery ήδη έχει ξεκινήσει στην Ελλάδα.
- Είναι βέβαιο οτι θα αυξηθεί το take-away / drive-through.
- Οτι ενέργεια κάνετε για την προστασία του καταναλωτή προτείνουμε να την ανακοινώνετε στα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης, ιδανικά με τη χρήση ενός γνωστού hashtag όπως το #Menoume_spiti
- “Κουτιά συνταγών”. Μια ιδέα για ένα διαφορετικό κανάλι πώλησης είναι τα κουτιά συνταγων. Σε μια συσκευασία, περιλαμβάνονται όλα τα υλικά και ο τρόπος παρασκευής μιας συνταγής από το μενού σας. Αρκετά καινοτόμο, το προτείνουμε σε περιπτώσεις signature πιάτων.
- Δωροκάρτες / προγράμματα επιβράβευσης πελατών. Έχουν αρχίσει να εμφανίζονται δωροκάρτες εστιατορίων με προπληρωμένα ποσά. Το κόστος δημιουργίας τους είναι εξαιρετικά χαμηλό σε σχέση με τα οφέλη διότι ουσιαστικά πληρωνόμαστε σήμερα χωρίς να χρειάζεται να παραδώσουμε. Ταυτόχρονα, δημιουργούμε σοβαρές πιθανότητες να αυξήσουμε την πελατεία μας με τους παραλήπτες της δωροκάρτας.
- Μικροί λόγοι για επαναλαμβανόμενες επισκέψεις. Όπως αναφέραμε, τα προγράμματα πιστότητας/επιβράβευσης πελατών θα είναι εξαιρετικά χρήσιμα το επόμενο διάστημα. Μπορείτε να προσφέρετε μικρά δώρα / κεράσματα σε αντάλλαγμα της επαναλαμβανόμενης πώλησης.
- Εκπαίδευση προσωπικού. Εκτός από την απαραίτητη ευγένεια, το προσωπικό πρέπει να εκπαιδευτεί στην αύξηση της πώλησης. Είτε σε επίπεδο αύξησης του λογαριασμού του τραπεζιού, είτε για την αρχική κράτηση.
Κόστος – Έξοδα – Έκθεση σε ρίσκο
Κατάσταση:
- Το επόμενο διάστημα, με μηδενικές πωλήσεις το μόνο βέβαιο είναι τα έξοδα
- Υπάρχουν κυβερνητικές προβλέψεις αλλά πρέπει να δημιουργήσουμε ένα δίχτυ ασφαλείας και συνέχειας
Προτάσεις:
- Είμαστε σε συχνή επικοινωνία με τον λογιστή / φοροτεχνικό μας
- Ενημερωνόμαστε συχνά από αξιόπιστες πηγές για τυχόν αλλαγές σε εργασιακή / φορολογική νομοθεσία
- Ερχόμαστε σε άμεση επικοινωνία με τράπεζες / χρηματοδοτικούς οργανισμούς για αναζήτηση χρηματοπιστωτικών λύσεων. Μειώσεις επιτοκίων, “κουρέματα”, επιμηκύνση περιόδου αποπληρωμής είναι μόνο μερικές εναλλακτικές.
- Ερχόμαστε σε επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων για ριζική επαναδιαπραγμάτευση των όρων του ενοικίου.
- Επιβεβαιώνουμε οτι αξιοποιούμε πλήρως κάθε πιθανή επιδότηση, κρατική ενίσχυση ή δωρεάν χρηματοδότηση.
- Χρησιμοποιούμε τις εναλλακτικές που προτείνει το υπουργείο εργασίας για τους εργαζόμενους μας.
- Περιορίζουμε το διοικητικό κόστος στο απολύτως απαραίτητο.
- Περιορίζουμε το μενού μας στα πιάτα που καλύπτουν την πλειοψηφία
- Δίνουμε έμφαση στα προϊόντα / πιάτα που μπορούμε να δημιουργήσουμε μόνοι μας
Οργάνωση
Κατάσταση:
- Υπάρχει υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό το οποίο δεν αξιοποιείται.
- Υπάρχει αύξηση στην “απομακρυσμένη εργασία”
- Οι επιχειρήσεις εστίασης μπορούν να αξιοποιήσουν ορισμένα σημεία της απομακρυσμένης εργασίας.
Προτάσεις:
- Προετοιμασία. Δημιουργία νέων συνταγών, έλεγχος ανταγωνιστών, σωστές βάρδιες, δημιουργία κοστολογίου, συνταγολογίου
- Εκπαίδευση προσωπικού. Είτε απομακρυσμένα, είτε με σεμινάρια on-line, με χρήση video.
- Βαθύς καθαρισμός. Τώρα είναι μια ιδανική περίοδος για επαγγελματικό, βαθύ καθαρισμό στο σύνολο των εγκαταστάσεων.
- Δημιουργία περιεχομένου. Αυτό το διάστημα προσφέρεται για να δημιουργήσετε εξαιρετικό διαφημιστικό περιεχόμενο. Φωτογράφιση πιάτων, χώρων, δημιουργία marketing plan, επιμέλεια των καναλιών πώλησης μπορούν να γίνουν τώρα.
- Προστασία / δημιουργία εταιρικής εικόνας. Η κρίση δεν έχει αφήσει κανέναν ανεπηρέαστο. Να θυμάστε οτι οι πελάτες σας αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες με εσάς. Αξιοποιήστε τον χρόνο για να δημιουργήσετε μεγαλύτερη ανταποδοτική αξία μαζί τους, εστώ αν προσωρινά δεν μπορούν να σας επισκεφθούν.
Σχετικά Άρθρα
- Ξενοδοχεία και κορονοϊός: Μέθοδοι και τρόποι αντιμετώπισης των οικονομικών επιπτώσεων
- Ξενοδοχεία και κορονοϊος: 10 τρόποι βελτίωσης των διαδικτυακών κρατήσεων κατά την διάρκεια της κρίσης
- Ξενοδοχεία και κορονοϊός: Αντιμετώπιση περιστατικού Κορονοϊού σε μονάδα – Οδηγίες
- 12 προβλέψεις – κλειδιά για το πώς θα μοιάζουν οικονομίες και αγορές διεθνώς μετά τον κορονοϊό
- Επιχειρηματικές Ενημερώσεις σχετικά με τον Κορωνοϊό (COVID – 19)