GDPR: 450.000€ πρόστιμα σε Wind, Vodafone, Cosmote

GDPR: 450.000€ πρόστιμα σε Wind, Vodafone, Cosmote

Η εφαρμογή του νέου Κανονισμού για τα προσωπικά δεδομένα από το Μάιο του 2018 δημιούργησε αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις προβλέποντας ταυτόχρονα βαρύτατα πρόστιμα για τις εταιρείες που δεν έχουν εναρμονιστεί με όσα προβλέπονται.

Ήδη η αρχή προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει επιβάλλει πρόστιμα σε τρεις εταιρείες για παραβιάσεις που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα.

Ειδικότερα:

«Cosmote – Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε»

Στην «Cosmote – Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε» πρόστιµο 150.000 Ευρώ για παραβιάσεις των διατάξεων του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 και του άρθρου 10 του ν. 2472/1997.

Στην Αρχή είχε υποβληθεί πλήθος καταγγελιών αναφορικά µε ανεπιθύµητες τηλεφωνικές κλήσεις που πραγµατοποιούνται µε ανθρώπινη παρέµβαση και µε σκοπό την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών της εταιρείας.

Στην απόφαση που έχει εκδώσει η Αρχή αναφέρει μεταξύ άλλων κατά το πρώτο εξάµηνο του 2017 πραγµατοποιήθηκαν συνολικά 16.611.108 κλήσεις σε τηλεφωνικούς αριθµούς που ανήκαν σε συνδροµητές, οι οποίοι τουλάχιστον 30 ηµέρες πριν την ηµεροµηνία της κλήσης είχαν εγγραφεί στο µητρώο «opt-out» του παρόχου τους.

Επίσης διαπιστώθηκε ότι:

  • δεν τηρείται συστηµατικά κάποια συγκεκριµένη διαδικασία για την ικανοποίηση της ειδικής αντίρρησης των καλούµενων συνδροµητών,
  • µη ορθή ενηµέρωση των καλούµενων συνδροµητών,
  • μη ύπαρξη ορθής διαδικασίας για την τήρηση συγκαταθέσεων και τήρηση στοιχείων παλαιών συνδροµητών, τα οποία χρησιµοποιούνται για την εκ νέου προσέλκυσή τους στον όµιλο ΟΤΕ.

Vodafone

Η Αρχή επέβαλε (µε βάση τα άρθρα 19 παρ. 1 στοιχ. στ΄ και 21 του ν. 2472/1997 και 13 παρ. 1 και 4 του ν. 3471/2006) στη VODAFONE – ΠΑΝΑΦΟΝ Ανώνυµη Ελληνική Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών πρόστιµο 150.000 Ευρώ για παραβιάσεις των διατάξεων του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 και του άρθρου 10 του ν. 2472/1997.

Στην Αρχή είχε υποβληθεί πλήθος καταγγελιών αναφορικά µε ανεπιθύµητες τηλεφωνικές κλήσεις που πραγµατοποιούνται µε ανθρώπινη παρέµβαση και µε σκοπό την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών της εταιρείας VODAFONE – ΠΑΝΑΦΟΝ Ανώνυµη Ελληνική Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών (εφεξής και Vodafone ή υπεύθυνος επεξεργασίας).

Όπως αναφέρεται:

H Vodafone:

  • δεν διασφαλίζει ότι από την εγγραφή ενός συνδροµητή στο µητρώο «opt-out» του παρόχου του, ενηµερώνονται όλα τα συστήµατα των συνεργατών της εντός διαστήµατος 30 ηµερών προκειµένου να εξαιρείται ο συγκεκριµένος τηλεφωνικός αριθµός από τις κλήσεις.
  • Η Vodafone δεν ελέγχει αποτελεσµατικά τους συνεργάτες της ως προς την τήρηση του αρχείου.
  • Πλην της Omninet, όπως διαπιστώθηκε κατά τον έλεγχο, αλλά η Vodafone απάντησε επ’ αυτού στο υπόµνηµά της και έκτοτε ζητά και λαµβάνει και το µητρώο της Omninet.
  • Υπάρχει υποχρέωση να τηρούνται οι σωστές διαδικασίες κατά τις προωθητικές ενέργειες τηλεφωνικών κλήσεων. Η Vodafone δεν έχει πραγµατοποιήσει κανέναν επιτόπιο έλεγχο σε συνεργάτη της
  • ∆εν εφαρµόζονται αποτελεσµατικές διαδικασίες ως προς την τήρηση αρχείου ειδικών αντιρρήσεων, έτσι ώστε σε περιπτώσεις συνδροµητών, είτε της Vodafone είτε οποιουδήποτε άλλου παρόχου, να διασφαλίζεται ότι θα ικανοποιείται η αντίρρησή τους να δέχονται κλήσεις στο µέλλον για λογαριασµό της εταιρείας

WIND

Η αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικοιύ Χαρακτήρα επέβαλε τον Οκτώβριο του 2018 πρόστιμο 150.000 ευρώ στη Wind (µε βάση τα άρθρα 19 παρ. 1 στοιχ. στ΄ και 21 του ν. 2472/1997 και 13 παρ. 1 και 4 του ν. 3471/2006 για παραβιάσεις των διατάξεων του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 και του άρθρου 10 του ν. 2472/1997).

Ειδικότερα:

  • ∆ιαπιστώθηκε ότι πραγµατοποιήθηκαν πολυάριθµες κλήσεις σε τηλεφωνικούς αριθµούς καταχωρηµένους στα µητρώα «opt-out» για τις οποίες δεν υπήρχε ειδική συγκατάθεση
  • ∆ιαπιστώθηκε ότι δεν τηρείται ορθή διαδικασία για την ικανοποίηση της ειδικής αντίρρησης των καλούµενων συνδροµητών
  • ∆ιαπιστώθηκε µη ορθή ενηµέρωση των καλούµενων συνδροµητών (εύρηµα υπ’ αριθµ. 3), καθώς στα σενάρια ως προς το περιεχόµενο της επικοινωνίας δεν περιλαµβάνεται ενηµέρωση για την ταυτότητα του εκπροσώπου της εταιρείας για λογαριασµό της οποίας γίνεται η κλήση ούτε ενηµέρωση σχετικά µε τη δυνατότητα άσκησης του δικαιώµατος πρόσβασης
  • ∆ιαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει ορθή διαδικασία για την τήρηση συγκαταθέσεων

(Με πληροφορίες από InsuranceDailyNews)

 

 

Summary
GDPR: 450.000€ πρόστιμα σε Wind, Vodafone, Cosmote
Article Name
GDPR: 450.000€ πρόστιμα σε Wind, Vodafone, Cosmote
Description
GDPR: 450.000€ πρόστιμα σε Wind, Vodafone, Cosmote
Author
Publisher Name
Niriis S.A.
Publisher Logo

Comments are closed.